יום שני, 6 בפברואר 2012

גאדה גבארין- מהפכת הידע

פרופ' דוד חן הציג באופן מדהים וברור את ההבדל בין שתי צורות ייצוג הידע - ידע דגיטאלי מול ידע טקסטואלי בספרים. תמיד הרגשנו את השוני בין שתי צורות ייצוג הידע אבל לא בקלות היינו מצליחים להבחין במאפיינים  שלהם.
אני תומכת בדבריו של דוד, כשהתייחס לתוכנית הלימודים במערכת החינוך, והדגיש על הצורך להתאים אותה למצב שבו ייצוג הידע הפך להיות לינארי, אינסופי, רב פנים, אינטראקטיבי, דינאמי ונגיש..
האיר נקודה מאוד חשובה בקשר למעמדו של ביה"ס והמורה כאשר הידע הפך להיות אינו תלוי זמן ומקום, הידע מגיע לתלמיד בבית ובכל מקום, לכן ביה"ס מאבד את משמעותו, והמורה אינו מקור הידע הבלעדי לתלמידים.
לאחר ההרצאה יצאנו בתובנות שמהפכת הידע בעיצומה. תורמת ללמידה אפקטיבית ונותנת מענה לשונות בין הלומדים.

נשאלות שאלות מאוד מעניינות:
* מה השלכותיה של מהפכה זו על התלמידים מבחינה קוגנטיבית?
* איזה אסטרטגיות חשיבה מפתח הלומד דרך למידה מתוקשבת?
* האם מערכת החינוך גמישה כדי לשנות את המדיניות שלה ולהתאים את עצמה לעידן דיגיטאלי חדש?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה