יום שלישי, 7 בפברואר 2012

זועבי גיהאן - מהפכת הידע פרופ' דוד חן

קודם כל חשוב לציין בגדול שההרצאה של פרופ' דוד חן הייתה מעניינת מאוד,מאורגנת לפי ראשי פרקים ...
אשר הציגאת ההבדל בין הידע המועבר דרך הדפוס (סטטי) לעומת הידע המועבר באמצעים טכנולוגיים(דינמי).
הנושא הוסבר ע"י פרופ' דוד חן בצורה ברורה והיה קל מאוד לעקוב אחרי הדברים ובנוסף לדוגמאות של ההשוואה בין מאפייני ייצוג ידע מודפס (אינרטי) שאינו משתנה לבין ייצוג ידע דיגיטאלי (שמוצג במחשב - קונקרטי) שתרמו במידה טובה לצופה.
כידוע לכולנו שבעולם הדיגיטאלי כלי המחשב הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמורה ומהתלמיד הלומד בבית הספר, אני חושבת שאנו כמורים יכולים ללמד בצורה מאורגנת יותר בסביבה טכנולוגית עתירת מידע שהיא לפי דעתי גם כן תאפשר לכל לומד להשתלב בחברה הדיגיטאלית ותעזור לו במידה רבה להפנים את הידע בצורה מובנת ועקבית יותר מאשר ללמוד במסגרת כיתתית דבר שמחייב הלומד להגיע בזמן ולהיות נוכח במקום.
לעומת הידע במחשב שבאמצעותו יתן מענה לתלמידים בכל שעה ובכל מקום. וזה הופךאת התלמיד ללומד עצמאי בסביבה הטכנולוגית.
כאן אני מחזקת את עמדתו של פרופ' דוד חן בעניין שהמושג של המקום (בית הספר) הולך ומאבד את משמעותו וגם כן את המושג של הזמן (יום לימודי ארוך) הופך להיות חסר משמעות ,ז"א שהתלות בזמן ובמקום חסר משמעות לגבי השינויים שתצטרך מערכת החינוך לעשות בעידן המאה ה - 21 .
והנקודה המרכזית שרציתי להדגיש אותה היא שהטכנולוגיה הפכה להיות  שווה לכל בן אדם שמכיוון שהמחשב הינו זמין ופעיל יותר.דבר זה נותן לבן אדם (מורים, מדריכים , תלמידים ....). להיות נגישים יותר וכבר מרגישים שהטכנולוגיה בידיים.
המורה יהפוך לתומך ומגשר בין התלמידים לבין הסביבה הטכנולוגית שדרכה יחשפו למספר רב של מקורות ידע ובמגוון דרכים שונים... וזה הלומד אנו מאפשרים לתלמידים להגיע לידע הרצוי .

בעקבות הצפייה העלו שאלות:
1. מה השלכתו של מהפך הידע בקרב התלמידים שעוברים את השינוי  של הפנת הידע ?
2. האם יעלו במהלך השנים הבאים חסרונות עקב השתלבותנו במהפך הזה ?

לסיכום למדתי על הידע המודפס שהוא סטטי, מבודד לעומתו הידע הדיגיטאלי הוא ידע רשתי,מורכב, דינמי ונגיש.
בברכה ... זועבי ג'יהאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה